ECO WPROWADZA SPECJALNE WYTYCZNE NA CZAS EPIDEMII

Udostępnij
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Zarząd Energetyki Cieplnej Opolszczyzny wprowadził szczegółowe wytyczne dotyczące organizacji pracy służb eksploatacyjnych spółki podczas epidemii COVID-19.

Regulacje te są niezbędne ponieważ ECO prowadzi działalność polegającą na zapewnieniu funkcjonowania systemów i obiektów infrastruktury krytycznej w rozumieniu art. 3 pkt 2 lit. a ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym tj. systemów i obiektów służących do zaopatrzenia w energię. Wykonanie tych wytycznych ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia ciągłości produkcji energii i zaopatrzenia w tę energię odbiorców. Stanowi więc sytuację nadzwyczajną, mogącą wywoływać konieczność pracy w systemie wydłużonego czasu.

– Sytuacja jest nadzwyczajna, zatem i działania przez nas podjęte takie są– mówi Mirosław Romanowicz członek zarządu ds. operacyjnych ECO SA– proces przygotowania i wdrożenia zasad działalności części produkcyjnej przedsiębiorstwa zdeterminowała konieczność podjęcia działań zapobiegających rozprzestrzenianiu się wirusa, w kontekście konieczności zapewnienia ciągłości produkcji i zaopatrzenia w ciepło naszych klientów.

Wprowadzone regulacje dotyczą zarówno organizacji czasu pracy, jak również wypoczynku i czasu wolnego służb eksploatacyjnych ECO i będą stosowane w zależności od rozwoju epidemii w kraju. Organizacja służb eksploatacyjnych ECO na czas pandemii COVID-19 zakłada m.in. dokonanie takiej zmiany systemu czasu pracy, która będzie zapewniać ciągłość funkcjonowania danego źródła ciepła. Nowy rozkład czasu pracy uwzględnia powierzenie pracownikowi godzin pracy w takim zakresie i wymiarze, w jakim będzie to konieczne. Dopuszcza się nawet ewentualność zakwaterowania pracowników w miejscu pracy, przy zapewnieniu odpowiedniego zaplecza oraz pełnego dostępu do środków ochrony osobistej.

– Wszystkie te zmiany mają na celu uniknięcie niepotrzebnego narażania naszych pracowników i ich rodzin – mówi Paweł Krawczyk, członek zarządu ds. ekonomicznych ECO SA – kwestią strategiczną jest również utrzymanie rynku w kontekście myślenia o przyszłości i łagodzenia skutków problemów, które mogą pojawić się w wyniku epidemii.

W ECO SA i innych spółkach Grupy Kapitałowej ECO już w marcu wprowadzono zdalny system pracy pracowników biurowych. Dzięki narzędziom elektronicznym obsługa klientów przebiega w sposób ciągły, sprawny i niezakłócony.

Źródło: Na podstawie materiałów ECO

Fot. ECO

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *