PRZEGLĄD SYSTEMÓW CIEPŁOWNICZYCH W SOUTHWARK

Komisja Nadzoru Mieszkaniowego Southwark zwróciła się z prośbą o szybki przegląd i uproszczenie procesu odszkodowań dla mieszkańców osiedla, którzy przez lata cierpieli z powodu “uciążliwych” przestojów w dostawie ciepła.

HSC wydała szereg zaleceń w następstwie przeglądu systemów ciepłowniczych i sieci ciepłowniczych, który został odnotowany przez gabinet na spotkaniu we wtorek (20 października). Osiedla komunalne w gminie od lat cierpią z powodu przestojów w dostawach ciepła, często w miesiącach zimowych.

System ciepłowniczy na osiedlu Aylesbury w Walworth musiał zostać wyłączony w styczniu, kiedy to kotły – zamontowane rok wcześniej – zepsuły się po zasianiu mułu przez pęknięcia w rurach. Mieszkańcy są często zmuszeni gotować czajniki, aby uzyskać dostęp do ciepłej wody i używać grzejników elektrycznych do ogrzewania.

Setki mieszkańców osiedla Brandon w Camberwell pozostawało wcześniej bez ogrzewania i ciepłej wody przez całą zimę. Komisja rozmawiała ze stowarzyszeniami lokatorów, radnych, członkami gabinetu ds. mieszkaniowych i mieszkańcami, aby poinformować ich o przeglądzie, który obejmował studia przypadków z obu osiedli.

System ciepłowniczy w Aylesbury jest największym systemem ciepłowniczym rady, pierwotnie obsługującym 2400 mieszkań w momencie pierwszej budowy osiedla – choć jest to nieco ponad 700, ponieważ osiedle jest dekanalizowane do celów rewitalizacji.

Odnosząc się do styczniowych przestojów, kiedy to tymczasowe kotły zastąpiły te uszkodzone, HSC odpowiedziało: “Mieszkańcy opowiedzieli nam o swoim często wstrząsającym doświadczeniu pozostawania na dłuższy czas bez ogrzewania i zimnej wody podczas mroźnej pogody. Członkowie komisji odnotowali swój gniew, a w przypadku jednego z nich “wstyd” z powodu tego, co mieszkańcy przeszli w wyniku nieudanego wprowadzenia przez radę niezawodnego systemu dla mieszkańców. Członek gabinetu, który również był obecny, powtórzył swoje przeprosiny dla mieszkańców i zobowiązał się do zajęcia się tymi kwestiami”.

Zarówno kanclerz Fleming, jak i kilku członków komisji zauważyło, że takie wykorzystanie zasobów bez pozytywnego wyniku jest niewiarygodne i nie powinno nigdy więcej mieć miejsca.

Komisja rozmawiała z radnym okręgu Faradaya Paulem Flemingiem, który powiedział, że 10 milionów funtów wydanych na te sprawy “najwyraźniej nadal nie udało się wprowadzić niezawodnego systemu”. Zarówno kanclerz Fleming, jak i kilku członków komisji zauważyło, że takie wykorzystanie środków bez pozytywnego rezultatu jest niewiarygodne i nie powinno nigdy więcej mieć miejsca”, jak wynika z raportu.

HSC powiedziało, że kanclerz Flemming “przyznał, że szerszy problem jest nieodłącznie związany z regeneracją”. Inną kwestią jest ilość pieniędzy, które mieszkańcy wydali próbując zaradzić problemom, np. na grzejniki elektryczne i rachunki, i że system rekompensat jest opisany jako “żałośnie nieodpowiedni. Powiedzieli nam, że proces ten jest uciążliwy i biurokratyczny”.

Źródło: News Shopper
Fot. Pixabay

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *