RUSZA KAMPANIA – ZOSTAŃ #OBYWATELEMCIEPŁOWNICTWA

Ciepłownictwo to nowoczesne rozwiązanie wielu wyzwań. W Europie sektor ogrzewania i chłodzenia odpowiada za połowę całkowitego zużycia energii i około 40% emisji gazów cieplarnianych. Tylko 15% tego ciepła jest wytwarzane z OZE. Energia w sieci zapewnia zrównoważone ogrzewanie i chłodzenie, łącząc lokalne zasoby z lokalnymi potrzebami, zmniejszając zarówno zapotrzebowanie na energię, jak i emisje gazów cieplarnianych. Aby stać się głównym rozwiązaniem grzewczym w Europie, ciepłownictwo potrzebuje inwestycji rządów krajowych i wsparcia ze strony lokalnych mieszkańców.

Upgrade DH rozpoczyna kampanię budowania wizerunku w zakresie promowania nowoczesnych sieci ciepłowniczych. Kampania ma na celu poprawę pozytywnego odbioru ciepłownictwa na poziomie lokalnym, a tym samym spowodowanie, że ciepłownictwo będzie traktowane jako realne rozwiązanie w zakresie transformacji energetycznej.

Strona internetowa www.dhcitizen.eu zawiera informacje na temat sektora ciepłowniczego, a także jego roli w dekarbonizacji europejskich miast. Zwraca także uwagę na przykłady sukcesów w zakresie dekarbonizacji, które według zintegrowanej mapy #DHCities; gromadzi doświadczenia klientów sektora ciepłowniczego oraz informacje o odpowiednich inicjatywach w różnych krajach.

Broszura „Ciepłownictwo – Nowoczesne rozwiązanie wielu wyzwań” wyjaśnia w uproszczonym języku, korzyści, jakie zapewnia energia pochodząca z sieci na wszystkich poziomach (tj. lokalnym, krajowym i globalnym), jej zasady działania, a także możliwości modernizacji nieefektywnych sieci. Zawiera wybrane studia przypadków UpgradeDH, które obecnie przechodzą procesy modernizacyjne, a także zachęca obywateli do zaangażowania się w zastosowania rozwiązań ciepłowniczych we własnych domach.

Broszurę znajdą Państwo tutaj.

Źródło: Euroheat&Power
Fot. DHCitizen

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *