TAURON na nowo otwiera się na współpracę ze startupami. Szczegóły nowej formuły programu poznamy w połowie grudnia w trakcie specjalnej konferencji. Do tej pory lider branży przeprowadził na swojej infrastrukturze 46 pilotaży. Dziś rozwiązania przygotowane przez startupy wykorzystywane są m.in. w obszarze obsługi klienta i elektromobilności.
– Dotychczasowe efekty współpracy ze startupami i zdobyte doświadczenia powodują, że możemy zaproponować młodym firmom posiadającym interesujące dla nas rozwiązania znacznie większe możliwości wspólnego rozwijania ich projektów. Chodzi tu m.in. o wsparcie finansowe skierowane na rozwój konkretnej technologii. Szczegóły nowego podejścia przedstawimy w przyszłą środę na specjalnej konferencji online, na którą już dziś zapraszamy energetyczne startupy – wyjaśnia Patryk Demski, wiceprezes zarządu TAURON Polska Energia ds. strategii i rozwoju.
Firma odświeża formułę programu TAURON Progres. Dzięki temu energetycy chcą nawiązać współpracę z twórcami projektów, które mogą znaleźć szerokie zastosowanie w sektorze. TAURON przedstawi szczegóły w środę (15 grudnia br.) na specjalnej konferencji organizowanej w trybie online. Podczas wydarzenia przedstawiciele startupów będą mieli możliwość zadawania pytań ekspertom odpowiedzialnym za program.
– Współpraca ze startupami, jest dla nas przede wszystkim okazją do otwarcia się na zupełnie inną kulturę organizacyjną. Prowadzenia projektów z dynamicznie działającymi podmiotami, które w elastyczny sposób reagują na pojawiające się zmiany i niestandardowo podchodzą do stawianych im wyzwań – dodaje wiceprezes Demski.
Zgłaszane projekty obejmowały szeroki zakres tematyczny: od rozwiązań z obszaru przemysłu 4.0, przez systemy i urządzenia IoT oraz smart city, aż po narzędzia wspierające digitalizację procesów obsługi klienta czy rozwój elektromobilności.
Jednymi z kluczowych rozwiązań stanowiących przedmiot akceleracji i finalnie wdrożonych w TAURONIE są właśnie oprogramowanie do zarządzania stacjami ładowania samochodów elektrycznych oraz udostępniona klientom aplikacja mobilna. Pilotaże okazały się szczególnie ważnym źródłem doświadczeń w testowaniu rozwiązań także z obszaru obsługi klienta. Przykładem pracy nad innowacyjnym narzędziem był rozwój chatbota, który z powodzeniem wykorzystany był w pierwszych miesiącach pandemii SARS COV-2 w 2020 roku. Chatbot wspierał klientów podczas pierwszego kontaktu w sprawach dotyczących podpisywania i przepisywana umów oraz zakupu instalacji fotowoltaicznych. Okazywał się też pomocny w odnalezieniu interesujących treści na portalu tauron.pl.
Natomiast pilotaż blockchain, realizowany w ramach TAURON Progres, pokazał jakie możliwości udoskonalenia procesu obsługi oferują innowacyjne technologie informatyczne. Trwały nośnik informacji pozwolił rozszerzyć na czas trwania pilotażu ofertę obsługową klientów online, co okazało się szczególnie istotne w okresie pandemii koronawirusa. Gwarantem bezpieczeństwa procesu jest tutaj innowacyjna technologia blockchain, dzięki której możliwe jest zdalne przekazywanie zabezpieczonych dokumentów, ich podpisywanie i eliminacja konieczności przesyłania umów w formie papierowej.
– Wszystkie programy akceleracyjne wdrażane przez TAURON służą jednemu celowi – wygenerowaniu wartości biznesowej dla obu zaangażowanych stron. Dla grupy współpraca ze startupami to przede wszystkim możliwość rozwoju i poszerzenia oferty o innowacyjne, niedostępne szeroko na rynku produkty i usługi oraz budowanie przewagi rynkowej – wyjaśnia wiceprezes Demski. – Natomiast startupom współpraca z nami w formule projektu pilotażowego ułatwia weryfikację założeń technicznych i przyjętego modelu biznesowego. Pilotaż daje więc obu stronom możliwość oszacowania poziomu ryzyka, nakładów inwestycyjnych czy kosztów ogólnych związanych z ewentualnym wdrożeniem nowych rozwiązań na większą skalę – dodaje Patryk Demski.
Źródło: Tauron
Fot. Pixabay