SUKCES VATTENFALL’A W OBSZARZE CYFRYZACJI

Inteligentne algorytmy i aplikacja mobilna zapewniły niższe koszty, redukcję emisji dwutlenku węgla i większe zadowolenie klientów z projektu Vattenfall w Gustavsbergu w Szwecji.

W obszarze miejskim Gustavsbergu pod Sztokholmem najemcy firmy VärmdöBostäder mieli przez kilka lat dostęp do najnowszych technologii optymalizacji ogrzewania miejskiego.

Z pomocą AI i przyjaznej dla użytkownika aplikacji mobilnej powstaje nowe rozwiązanie, które ma na celu podniesienie efektywności zużycia ciepła przez właściciela nieruchomości, a także zwiększenie komfortu i obniżenie kosztów energii dla najemców.

W celu realizacji projektu, Vattenfall Research & Development współpracował z firmą Eliq w zakresie platformy zaangażowania klienta i aplikacji mobilnej, a także Quant Co i Cosa w zakresie optymalizacji zużycia energii i podłączonych zaworów grzejnikowych.

Czujniki i aplikacje mobilne

Projekt jest odpowiedzią na potrzebę dostosowania ustawień ogrzewania w ciągu dnia przez wiele osób w budynku ogrzewanym centralnie, bez tworzenia niestabilnego systemu grzewczego, który pracuje z niepotrzebnie dużym zużyciem.

Oferując najemcom dostęp do mobilnej aplikacji, w której mogą oni zrozumieć swoje zużycie i dokonać regulacji ustawień temperatury w ciągu dnia, oraz zastępując termostaty grzejnikowe czujnikami i zdalnie sterowanymi zaworami firmy Cosa, możliwe jest teraz zdalne sterowanie ogrzewaniem w celu osiągnięcia przez najemcę pożądanej temperatury.

Z badania wynika, że użytkownicy są bardziej zadowoleni i wykonują mniej telefonów z reklamacjami do działu obsługi klienta, co z kolei zwalnia czas pracowników obsługi klienta właścicieli nieruchomości.

Hanifi Atceken, dyrektor operacyjny w VärmdöBostäder, powiedział: “Jednym z najbardziej oczywistych wyników było to, że otrzymaliśmy mniej telefonów do naszej obsługi klienta. Mniej skarg, po prostu. Nasi najemcy otrzymali aplikację, którą mogli osobiście wykorzystać do zmiany temperatury i śledzenia zużycia ciepła. Naprawdę dobre.”

Wydajne narzędzie cyfrowe

Cyfrowe narzędzia pomagają klientom zmniejszyć zużycie energii, co Vattenfall Heat postrzega jako zaletę. Oznacza to zmniejszenie ilości paliwa zużywanego w ich zakładach, co między innymi przyczynia się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla.

Ulrika Jardfelt, kierownik BU Heat Sweden w Vattenfall, dodaje: “Cieszę się i jestem dumna, że pokazaliśmy teraz, jak dzięki większej cyfryzacji możemy osiągnąć większą liczbę zadowolonych klientów i jednocześnie zmniejszyć nasze zużycie energii”.

Kolejnym krokiem w projekcie pilotażowym jest test na większą skalę, mający na celu sprawdzenie i ocenę szerszego zainteresowania rynku.

Źródło: Smart Energy International
Fot. Pixabay

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *