Jedna z wiodących marek z branży grzewczej podsumowuje kolejną odsłonę swojej pro-ekologicznej kampanii. Poprzez działania medialne i zaangażowanie znanych osób chce podkreślać, że każdy z nas ma wpływ na stan powietrza i tempo zmian klimatu.
Podstawą kampanii były dwa serwisy – razemdlaczystegopowietrza.pl i wiemjakbyceko.pl. Pier-wszy koncentruje uwagę na wszystkich aspektach dotyczących ryzyka, jakie niosą za sobą za-nieczyszczenia powietrza. Drugi portal jest naturalną kontynuacją pierwszego – prezentuje kon-kretne, ekologiczne rozwiązania dla domów jednorodzinnych, jakimi są pompy ciepła. Przez cały okres trwania kampanii portale odnotowały kolejno 4,427 mln wyświetleń i 4,111 mln wyświet-leń w ciągu 4 miesięcy.
Maciej Janowski i Adam Bielecki na rzecz czystego powietrza
Poza portalami promującymi treści związane z problemem zanieczyszczonego powietrza, istot-nym elementem kampanii był głos wsparcia dwóch ambasadorów akcji. Hasło „razem dla czys-tego powietrza z Immergas” w specjalnie na ten cel stworzonych dynamicznych klipach video wypowiadają żużlowiec Maciej Janowski oraz himalaista Adam Bielecki. Filmy spotkały się z dużym odzewem – od sierpnia, kiedy zostały opublikowane na YouTube, osiągnęły łącznie oglądalność na poziomie 460 tysięcy odtworzeń.
Skąd taki wybór osób zaangażowanych w akcję? Pozornie sportowcy zdają się należeć do dwóch różnych światów. To, co ich łączy, to pasja, miłość do sportu, a także poczucie odpowie-dzialności za nasze zdegradowane środowisko. Pomysłodawcy kierowali się przede wszystkim tym, aby byli to także ludzie, którzy angażują się w działania proekologiczne również prywatnie. Adam Bielecki to czołowy himalaista Polski, który z racji pasji i zawodu wie, jak ważne jest czyste powietrze lepiej niż każdy z nas. Maciej Janowski natomiast jest zwolennikiem idei zero waste i chętnie angażuje się w lokalne działania na terenie Wrocławia, gdzie mieszka.
Nie tylko kampania. Immergas podejmuje współpracę z Urzędem Miasta w Łodzi
Proekologiczna postawa stanowi istotny przejaw kompetencji firmy. Odpowiedzialność za środo-wisko – dziś i w przyszłości – są niewątpliwie w wymiarze strategicznym podstawą do konkuro-wania. Przynosi to jednak pożądane efekty tylko wtedy, gdy za słowami idą czyny. Czasem firmy promują się jako rzekomo ekologiczne, redukują swoje koszty pod pozorem dbałości o środowis-ko, podczas gdy w rzeczywistości zatruwają środowisko na olbrzymią skalę. Ekologicznie opakowany produkt, ekologiczny slogan czy zielone opakowanie nie wystarczy, jeśli nie idzie za tym tak samo ekologiczny proces produkcji, dystrybucji, produkt, czy działanie firmy jako organi-zacji. Dlatego w budowaniu proekologicznej komunikacji ważne jest angażowanie do wspierania tego podejścia swoich klientów czy pracowników. W ten sposób hasło #razemdlaczystegopo-wietrza przeniosło się na szereg innych działań podejmowanych przez Immergas.
Jak przyznaje Magdalena Oskiera, Dyrektor Marketingu Immergas, kampania pozwala nie tylko mocniej zarysować problem czystego powietrza w świadomości opinii publicznej, ale wspiera również realizację celów biznesowych firmy.
– Suma działań wizerunkowych i handlowych przełożyła się na istotny wzrost zainteresowania naszymi pompami ciepła. Branża, nasi klienci widzą i doceniają nasze starania, w wielu miastach uzyskujemy pozytywny odzew i spotykamy się z aprobatą naszych działań. W wyniku kampanii Urząd Miasta w Łodzi zaprosił nas do współpracy, w ramach której podejmiemy wspólne działania promujące lokalne programy wymiany pieców-kopciuchów, a to z kolei pozwoli na redukcję za-nieczyszczeń – tłumaczy.
Budowanie świadomości społecznej problemu
W tym roku firma Immergas została jednym z partnerów Raportu #OddychajPolsko, publikowa-nego przez Airly i Onet. Raport to obszerna baza wiedzy, porad, wywiadów i analiz, dotyczących zanieczyszczonego powietrza w Polsce. Niejednokrotnie raporty stanowią fundament ważnych zmian społecznych i instytucjonalnych w walce o czystsze powietrze, a dla czytelników są źródłem wiedzy o tym, co wisi w powietrzu.
Działania Immergas odbiły się echem także w szkołach. Dla przykładu, technikum z Bydgoszczy realizowało grant ekologiczny, którego zadaniem było zwrócenie uwagi uczniów na problem smo-gu określenia przyczyn i skutków tego zjawiska oraz podjęcie działań na rzecz poprawy jakości powietrza wokół nas. Strona www kampanii posłużyła jako źródło wiedzy o smogu i możliwości-ach poprawy jakości powietrza
– A na tym właśnie nam zależy: na zwiększaniu świadomości społecznej oraz możliwości walki z problemem, który dotyczy nas wszystkich, szczególnie przyszłych pokoleń – dodaje Oskiera.
Będzie kolejna edycja
Za realizację kampanii #RazemdlaCzystegoPowietrza odpowiada 5-osobowy zespół marketingu Immergas ze wsparciem agencji zewnętrznych. W przyszłym roku planowana jest kolejna odsłona akcji z udziałem nowych twarzy – ludzi, których wspólnym mianownikiem są działania na rzecz planety.
Źródło: Immergas
Fot. Immergas